söndag 27 december 2015


Löständer och Helly Hansen tröjor fyndades denna gång i sopsäckarna.


Rödorange retro lampa i hallfönstret.

På samma tema som mitt förra inlägg om att få hämta gamla grejer gratis så visar jag här bilder från vårt förra besök i svärmors nyköpta hus. Hon och hennes man köpte nyligen ett överfullt hus som de ska rensa ur och renovera. Vi var dit och jag fick rota genom sopsäckar efter fynd. Nu innan jul var vi dit igen och gjorde nya fynd.

Det är så spännande och roligt att titta igenom gamla grejer att mitt drömjobb är att sortera kläder och saker på Emaus. Att sen få ta hem allt fint man hittar helt gratis är ju ännu bättre.

Löständer.

Ibland blir det lite väl spännande att rota i säckarna. Skrek rakt ut när jag stoppade ner handen och hittade dessa löständer i en av säckarna. De andra trodde att jag hittat en råtta. Tycker dock nu i efterhand att de är väldigt coola och har gjort rent dem och ställt dem bland mina smycken på pigtittaren.

Närbild löständer.

Fynd i blandad kompott.

Det kanske inte framgår av bilden men detta är de fynd jag sållade ut från alla sopsäckar med blandade kläder,saker och papper.

Nagellacksnostalgi.

Detta nagellack visade min svärmor och sa att det var nostalgi för henne. Det är det för mig också. Antar att det är 80-tal eftersom jag minns att jag målade naglarna med likadant som barn.

Sambon klär av stoppningen på locket till kökssoffan.

När vi var där sist var det precis så som jag tycker om att ha det. Vi jobbade alla på med olika projekt fast tillsammans. Efter att jag tittat genom alla sopsäckar knöt jag och svärmor knutar på en trasmatta hon ville använda. Hennes man fixade i rummet intill och sonen sprang runt och roade sig kungligt bland alla spännande saker.

Det var så som jag tänker mig att det var förr när man satt samlade om kvällarna runt fotogenlampan och spann ull och stoppade strumpor och pliggade skor. Vi såg nyligen på Emil i Lönneberga där de gjorde just detta runt kökets lampa. Det är så jag vill ha det. Umgås och ha trevligt fast utföra någon syssla samtidigt. Istället för att vara på jobbet hela dagen och sen när man kommer hem vara så trötta att man sitter framför tv:n tills man går och lägger sig. Jobba hela dagen och kvällen men med sitt eget tillsammans med sin familj. Leva enkelt men nära. Får se om vi får till det framöver eller om jag får titta på filmerna om Emil ibland och drömma mig bort...

Knutarna på mattan.
Genom köksfönstret.

Sonen leker lampa.

Gamla skärmar som skulle tas hem och tvättas. Sonen har på sig blå Helly Hansen tröja köpt på loppis vilket kändes passande eftersom vi hittade massa såna tröjor i vuxenmodell i huset.


Sonen leker bland retro lampskärmar och övrigt i bilens bagageutrymme.

Det lyser hemtrevligt ur fönstren.

Fina rödorange lampan i hallfönstret igen.


Närbild på ett fint grytunderlägg.

Sofflocket har blivit rutschkana.

Retro nyckelhållare i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar