lördag 9 april 2016



Mat i glasburkar och hittade dollarsedlar i källaren.



Matrester i glasburkar.

Det blir finare i kylskåpet med dessa transparenta glasburkar än med återbrukade kesoförpackningar. Och kemikaliemässigt bättre också förstås vilket var huvudsyftet. Jag var dock tvungen att fota hur fint det såg ut i kylskåpet nu. Vi behöver dock upp på vinden och se om vi har fler burkar där. De är ganska små så det får inte plats lika mycket som i en plastbytta.

Jag har fortsatt min rensning av hobbyrummet. Igår fick vi dock trevligt besök på kvällen och jag halkade efter med bloggandet om det. Jag återkommer med gårdagens resultat men nedan kan ni se rensningen från i förrgår. Frimärken, dollarsedlar och nytvättade retrotäcken finns att beskåda.

Speciellt de vanliga makaronerna såg fina ut i glasburkarna.

Färdbevis för västtrafik och SL

Jag hittade dessa i min låda med reserelaterade saker. Antagligen har de väl bytts ut men om vi har tur så går de att använda när vi kommer till Göteborg och Stockholm nästa gång. För pengar har det säkert funnits kvar på dem- annars skulle jag inte ha sparat dem. Från utomlandsresor till exotiska länder kan jag spara sånt här som souvenir- men riktigt så sjuklig horder är jag inte att jag sparar de som är från Göteborg.

Det som skulle rensas ur.

En massiv hög vykort och brevpapper till skänks eller salu.


Frimärken från Frimmes frimärksklubb.

Jag var med i en frimärksklubb som liten. Hittade dessa som finns kvar sedan dess. Jag har frågat på en värderingssida och det finns nog inte något värde i dem än. Dock har de ju ett värde om man använder dem att frankera med. Så lite gratis porto fanns alltså bland papperen i källaren. Räcker kanske till att posta ett par av de saker som jag har ute på auktion nu.

Dollarsedlar.

Jag hittade dessa i min resekartong också. Jag har med flit låtit bli att växla in dem. Istället för att betala växlingsavgift eller iallafall förlora på kursen så är det bättre att spara dem till vi kommer iväg nästa gång. Fast det känns gött att veta att man har en minibuffert i källaren också.

Nytvättade gamla täcken.

Nu har jag tvättat de retro täckena som jag fick från svärmors hus.

De är så sjukt snygga.

Nu är bara frågan om vi tar oss för att göra oss av med dessa gamla mer slitna men också sköna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar