torsdag 7 april 2016


Spela spel och måla porslin i hemmasydda kalsonger.



Spela spelet om Rödluvan i hemmasydda kalsonger.

Igår mådde sonen lite bättre så han ville spela spelet om Rödluvan från när jag var liten som jag har skrivit om tidigare. Vi har fortfarande inte fått tag i någon beskrivning men sonen gillar inte att följa regler iallafall så det blev mest som en lek.

Jag passade på att fota hans outfit med hemmasydda kalsonger till loppisfyndad tröja.

Mycket tid vid datorn har det också blivit. Jag har exempelvis fått reda på att den 16 April kommer det vara en "Håll bara ihop" dag på alla Ikea varuhus. Läs mer om det här. Jag ska försöka gå på en föreläsning och se vad mer de erbjuder i hållbarhetens tecken.

Först blev jag dock intresserad av dagen för att man kommer kunna lämna in textil för återvinning och få 100:- i värdebevis. Jag har berättat innan om att man kan lämna in textil för återvinning i klädbutiker och Hemtex. Då får man dock bara 50:- rabatt vid köp för minst 300:- Här verkade det gälla 100:- att handla för utan någon gräns för hur mycket man behövde handla för.

Dock gällde det bara hemtextil och just den 16 April. Jag har ju just skänkt alla vävda tyger som jag inte kommer vilja använda till kvinnor i Irak. Jag skrev om det tidigare här. Till dem som har en sån stor blå Ikeakasse full med hemtextil man tänkt göra sig av med är det dock ett hett tips.

Måla lite porslin gjorde vi också igår men sonens tålamod tog slut direkt. Jag som tänkte att sjukstuga var perfekt för lite barnarbetade presenter. Det är ju "snart" mors dag så jag får nog komma på något sätt att muta haha. Se bild längst ner.


Hemsydda kalsonger med traktormotiv sydda av stuvbit som jag fått av min syster.

Mammas gamla spel är en favorit säkert för att mamman inte tycker att det är så roligt...


Jag fick vara rödluvan- tur att både barnet och spelet är fint att titta på iallafall.

En liten stund var det roligt att måla men inte så som mamma hade planerat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar