lördag 30 maj 2015

Fönsterlampa lampa retro glas guld kitsch grönt solros tyg
Fönsterlampa.

Jag har fotat lite av våra lampor. Nästan alla retro loppisfynd. Några tillpiffade som fönsterlampan ovan. Foten köpte jag på loppis för länge sedan tillsammans med en annan skärm. Denna skärm är en vit plaststomme för 5.- från ta till vara. Den hade ett brunrutigt tyg utanpå som jag tog av och använde som mall då jag klippte till detta gröna. Använde en stuvbit från ett par gardiner som jag tidigare använde men varav jag nu sytt om den ena till dyna till kökssoffan. En av småbitarna som blev över passade perfekt till lampskärmen. Tror att tyget heter maskros och är ett ganska populärt retrotyg som finns i olika färgställningar. Jag satte fast tyget med dubbelhäftande tejp samt limmade de klippta kanterna med tapetlim för att de inte ska fransa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar