lördag 30 maj 2015


tomatplantor plantor tomat bricka mintgrön fönster fåglar
Tomatplantor

Idag när det skulle ha varit perfekt dag för att plantera ut lite tomatplantor och så frön i pallkragar OM det hunnit bli sommar- så regnar det. Tänkte beklaga mig över det men så tittar jag ut och ser grannen plantera häck iförd regnställ. Så det stämmer väl det de sa när man gick i skolan om att det inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder... JAG tänker dock varken bege mig ut i trädgården eller på loppisrunda även om det är många loppisar just idag. Mitt löfte om att inte gå på loppis i sommar blev mycket lättare att hålla när det regnar...

Skulle dock ha hämtat alternativt köpt plantor på en av loppisarna idag om jag inte varit sjukt trött efter nattskiftet. En väninna på facebook skrev att hon hade plantor över. Fick av henne förra året. Perfekt när man har vänner och släkt med gröna fingrar så att man slipper inhandla plantor hos blomsterhandeln. Tomatplantorna på bilden har jag fått av min mamma. De står i sonens fönster och växer till sig. 

tomatplantor plantor tomat bricka mintgrön fönster fåglar gula plast hinkar blomkrukor
Tomatplantor i sonenes fönster.

Brickan är från loppis 20.- om jag minns rätt. Lampan som skymtar till vänster köpte jag också billigt på loppis för många år sedan. Innerdelen snurrar och har ett mönster av fiskar som syns på den vita skärmen när den lyser. Jag tänkte ta bort fiskmönstret och sätta dit något annat men tog mig aldrig för och nu passar den ju bra som barnlampa... Blomkrukorna är leksakshinkar i plast som jag köpte till att använda som just blomkrukor. Fönsterplasten med söta fåglar är från Bauhaus. Har insynsskydd i alla fönster. Jag är själv en nyfiken fönstertittare när jag promenerar runt om kvällarna och vill inte att någon gör samma och tjuvkikar på oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar