onsdag 27 maj 2015


gratis kaffe kaffemaskin vitt socker choklad nybryggt
Gratis kaffe är gott

Dåliga bilder för jag har fotat med min mobil som inte är av senaste snittet... Motivet är iallafall kaffemaskinen på jobbet. Förut drack jag inte kaffe, nu tycker jag att det är ganska gott och håller mig framförallt pigg. Inte vet jag om man ska se det som spartips att börja och inte vet jag hur nyttigt det är nu när mjölken i kaffet inte ens får kallas mjölk utan vitt- men gratis är det iallafall så bäst att passa på haha.

cykel cykla pimpad blommor retro kronan cykelkorg maskin

frukt gratis jobb fruktkorg äpple päron
Gratis frukt

Sedan något år tillbaka har vi också gratis frukt på jobbet. Ledningens försök till att få bort fikabrödet och få medarbetarnas hälsa att förbättras. Jag har inte sett att någon tunnat ur men dåligt med fikabröd har det iallafall blivit till min stora sorg ...  Jag bara älskar ju fikabröd. Men nu är det istället ett perfekt tillfälle att äta frukt istället för onyttigheter. Hemma är det så lätt att ta något godare i skåpet trots att fruktskålen står på bänken.  Och att det på jobbet är gratis borde ju motivera ännu mera att äta minst en om dagen. Det ska bli mitt mål nu under sommaren. Jag är ju numera bara sommarjobbare på min tidigare arbetsplats.

Kanske skulle man dock ha mer att önska av själva presentationen av frukten. Den levereras kartongvis och när jag fotade insåg jag hur mycket finare och godare den skulle se ut om någon la upp den fint i skålar... Någon...
dusch gratis duschtvål duschkräm kakel blå dekor
Gratis duschtvål

På min arbetsplats ingår det ibland svettigt kroppsarbete i lortig miljö. Inte en enda gång på de sju år jag varit fast anställd eller de fem år jag innan dess sommarjobbade har jag dock använt den gratis duschtvål som erbjuds. Jag har tagit med egen. Tills nu. Jag vågade prova och den var helt ok och luktade t.o.m gott. Nu återstår att testa om den fungerar som schampo också som det står...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar