tisdag 26 maj 2015

cykel cykla pimpad blommor retro kronan cykelkorg cykelsits
Cykla

Idag började arbetsperioden igen och jag cyklade till jobbet. Klassiskt och uppenbart spartips. Ta cykeln istället för bilen. Inte så svårt en strålande solig dag som på bilden men när det regnar, blåser, snöar, är isigt eller man själv är trött är det lätt att övertala sig själv att fuska. Och för oss som har ca 4,5km till jobbet så är det ju inte någon svindlande kostnad. Men man kan ju roa sig med att räkna ut vad det kostar per år och då är det lättare att motivera sig... Höftar det till 3500.- som kan användas till något roligare. Jag försöker också se det som välbehövlig motion, den enda motion jag ser till att få...

cykel cykla pimpad blommor retro kronan cykelkorg
Pimpad cykel

Jag har pimpat min cykel med fin cykelkorg och tygblommor. Korgen kommer från åhléns för något år sedan. Minns att de sålde speciella blommor att pynta cykeln med också. Men jag har använt blommor från buketter och ljusmanchetter som jag samlat på mig billigt på loppis. Hade tidigare svart cykelkorg med vita blommor men ville vara lite mera vågad denna gång...

cykel cykla pimpad blommor retro kronan cykelkorg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar