måndag 25 maj 2015

Sjöfartsmuseet Göteborg fasad tegel byggnad fönster
Sjöfartsmuseet

Medan sambon sprang galna 2 mil med sjukt många andra besökte jag och sonen sjöfartsmuseet tillsammans med en vänner. Perfekt utflykt med små barn med mycket spring i benen. Kostade 40.- för vuxna för ett årskort inklusive inträde till andra museer. Jag fick dessutom låna en sådan biljett av en vän så besöket blev helt gratis för oss.

Sjöfartsmuseet Göteborg blått ljus utställning fiskar hav
Smygdagens outfit

T-shirt present, jeans 20.- Emaus samt glitterskor 20.- barnloppis

Sjöfartsmuseet Göteborg trappa stor bred trapp
En av favoritsakerna för sonen var den stora trappan man kunde gå upp och ner flera gånger.

Sjöfartsmuseet Göteborg akvarie bubblor vatten fiskar utställning

Sjöfartsmuseet Göteborg akvarie bubblor vatten fiskar utställning manet

Sjöfartsmuseet Göteborg akvarie bubblor vatten fiskar utställning sjöstjärna
Kanske för att det var lördag fick vi klappa och lära oss lite mer om sjöstjärnor. Jag hade tex ingen aning om att de har ögon längst ut på deras fem armar.

göteborg slottskogen häst djur vagn retro barn staket
Slottskogen

På eftermiddagen gick vi till slottskogen för att leka i lekparken. Det var dock enormt mycket barn där så jag kände mig bara stressad över att tappa bort mitt barn bland i kaoset. Dock fanns det andra ställen med mera lugn och ro. Vi klättrade upp på ett miniberg och åt picknick samt tittade på hästar och andra djur. Som en djurpark men alldeles gratis. Alldeles lagom för små barn. Och mammor som vill ha lite lugn och ro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar