onsdag 27 maj 2015

gul lampa retro skrivbordslampa lampfot soffa grön blommig grå vägg
Snyggaste lampan

Utlovade ju inredningsbilder så här kommer ett av de senaste tillskotten. Har länge velat ha en sådan här lampa bredvid soffan för att få bättre ljus när jag syr. Har tidigare hittat en vit som aldrig kommit på plats eftersom den saknade fot. Sen hittade jag nyligen denna gula också på en källarloppis i Norrköping. Gult är min nya favoritfärg så jag ville verkligen ha den trots att denna också saknade fastsättningsmojäng. Först tänkte jag dock inte ens fråga vad den kostade eftersom jag vet att denna typ av lampor är populära, Jag trodde att den skulle vara för dyr. Den kostade dock bara 20.- och nån vecka senare hittade jag en slags fot till den. Hörde till en annan lampa som kostade 10.- så nu saknas det bara att få sladden att räcka till uttaget så kan jag mysbrodera i soffan till vintern.... 

kastrull fiskar fisk fiskmönster finsk retro emalj svart plast handtag
Kastrull med fiskar

På samma loppis fast utanför i en kartong hittade jag denna snygga emaljkastrull. Eftersom sambon gillar att fiska tyckte jag att den var rolig. Men jag har sett liknande säljas dyrt på ex tradera så jag var tveksam även med denna innan jag frågade om priset. Men den var GRATIS. Allt i kartongerna utanför var gratis. Helt otroligt. Tur att mina vänner redan väntade i bilen annars hade jag nog gått igenom varenda kartong och inte fått med mig allt på tåget hem sen.

Kastrullen var lortig inuti men blev helt ren efter att jag haft en diskmaskinstablett och hett vatten i den en stund. Ett tips jag fått i någon av alla retrogrupper jag är med i på facebook.

Och till er som tycker att det är äckligt med begagnade kastruller, lakan, handdukar osv så vill jag bara säga hotell, restauranger och sjukhus. Ok inte på så många restauranger kokar man gamla trosor i sina kastruller som en väninna en gång sa att hon var rädd för. Men det gör nog inte så många gamla tanter innan de lämnar sina kastruller till loppis heller tänker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar