torsdag 28 maj 2015

klippa hår sax effilering effileringsax taggar retro grönt tyg blommor
Klippa hår

Nu på morgonen har jag klippt håret på sonen. Det kan man spara MYCKET pengar på. Vi har klippt sonen två gånger hos frisör . Upp till han var 2 år hade han långt hår och jag och sambon klippte luggen på honom själva. Ena frisörbesöket kostade iallafall 350.- och det andra 400.- för ett BARN. Det är säkert helt ok och normala priser. Och att klippa ett barn är säkert ofta en större utmaning än att klippa en vuxen. Men ändå...

Så mellan frisörbesöken har jag tänkt hålla efter sonens hår själv. Planen var att hos frisören titta hur hon gjorde och härma hemma. Men det krävdes full uppmärksamhet på att läsa bamsetidning så att sonen skulle sitta still så jag hann bara se att hon använde en sån här urtunningsax. Så det har jag investerat i och tycker att den är mer förlåtande än när jag klippt med vanlig sax. Passar på när sonen tittar på tecknat och håller sig relativt still. Själv märker jag ingen skillnad på resultatet än hos frisören men det gör säkert hon nästa gång vi kommer....

Jag klipper också mig själv. Återkommer med inlägg om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar