torsdag 28 maj 2015


Klippa håret själv och massa tidigare tokiga frisyrer.



Klippa håret själv.

Jag har klippt mig själv i många år. Även för det mesta blonderat, permanentat och färgat själv med hjälp av syster, mamma eller mormor. Det har vid ett tillfälle lett till att håret gick av och en frisör fick försöka rädda det. Men i övrigt har jag varit nöjd. Det är såklart en mysig lyx att gå till frisören. Sitta där och bli ompysslad. Men då jag länge har haft spretigt lockigt hår har det känts onödigt eftersom det ändå inte syns om det är ojämt klippt. Dessutom håller det sig bättre lockigt när jag rullar det ju slitnare det är så det har bara varit bra att jag experimenterat själv. Ofta blir jag nöjdare när jag gör något hemma än hos frisör också eftersom det är svårt att kommunicera sina idéer. Ett tag hade jag så blont och permanentat lockigt hår att flera frisörer dessutom vägrade hjälpa mig. Och hon som gjorde det var helt förvånad att håret satt kvar när hon rullade ut spolarna.

Var inte lätt att hitta bilder på mig själv eftersom det nästan bara är jag som fotar. Den övre är nytagen för att visa mitt hår nu. Men jag tycker alltid att håret ser bättre ut i verkligheten än på bild. Här ser jag ju ut som en tant- det gör jag INTE när jag tittar mig i spegeln haha. Nedan bjuder jag på bilder från min facebook. Mestadels som andra lagt ut på mig de senaste åren med olika varianter av mestadels hemmafixat hår dvs 0.- klippning, ca 50.- permanent, ca 50-100.- hårfärg eller blondering eftersom jag köper sådana produkter när det är erbjudanden. Absolut bästa spartipset är förståss att ha sin naturliga hårfärg och textur. Hmmm kanske ska fundera på det... Eller inte.


Detta har länge varit mitt mål- runt som en clownperuk.

Ok för kort men det insåg jag inte då...

För blonderat...

Efter att håret gått av efter för många blonderingar och permanenter efter varandra.

Permanentat

Rullat på spolar jämförelsevis nytagen bild.

Permanentat och så som jag kom på nu att jag vill se ut nu också. Bara att spara i några år då... Vilket inte riktigt går eftersom håret blir svinto längst ut och som ett enda tuggummi när man behandlar håret som jag gör.

Ja ni fattar poängen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar