torsdag 18 juni 2015

prästkragar gräs trädgård
Prästkragar

Då har många av prästkragarna på gräsmattan slagit ut så här kommer bilder. Har alltid sagt att OM jag ska ha hus så ska gräsmattan vara en äng. Nu är den iallafall delvis det. Så fiiiiiint.

prästkragar gräs trädgård grythyttan trädgårdsmöbler retro
Prästkragar och lite rödklöver.

prästkragar gräs trädgård blå små blommor
Vid prästkragarna växer söta små blå blommor som mormor kallde "farmors glasögon" och som säkert är ett ogräs. Jag vill inte ha blå blommor hemma men flera olika sorter envisas med att komma och så här ser det ju jättefint ut.

gula blommor lilja liljor staket rabatt
Någon slags lilja...

Nu har även dessa liljor slagit ut. Jag fick dem gratis av en granne via en bortskänkes sida på facebook. Tycker att de är fina så de får godkänt och får stanna

gula blommor vita staket rabatt
Vallmo

Dessa har många grannar så de sprider sig nog i kvarteret. Min enda har jag räddat från där den växte i asfalten bredvid avloppet på infarten. Hoppas på många fler framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar