måndag 20 juli 2015


Pimpad AWAB pall.



awab pall retro krom tallriksunderlägg randig renoverad
AWAB pall

När min kusin skulle flytta in i farfars hus sorterade de ut massa gammalt bland annat denna pallen. Jag mindes den från att ha stått i köket. Men när kusinen hittade den till mig så hade den använts i garaget och var full med färg. Jag fick ta bort den blå plasten upptill och på trappstegen samt skrubba hela pallen med svinto. Det gick förvånansvärt lätt att få den skinande ren och blank igen.

Har sett tips om att använda tallriksunderlägg att klä såna här pallar med. Det svåra var att bestämma vilket mönster jag skulle välja. Fick bli detta från IKEA. Köpte två stycken bordstabletter för 9.- styck. Slutpris pall 18.- plus svinto och nya vita tassar som återstår att köpa.

På tradera säljs likadana pallar för ca 1500.- när de klätts med tallriksunderlägg från Svenskt tenn. Hittar vi en till kanske vi renoverar den så och säljer. Fast det är svårt att hitta såna här på loppisar. De brukar ha någon som de använder själva och inte vill sälja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar