lördag 18 juli 2015


klänning retro ljusblå prickar skärp strumpbyxor blommiga svarta skor loppis billigt
Dagens outfit dop

Idag var vi på dop. Min klänning är köpt på röda korset för 30.- Helt sjukt billigt. Om man är medlem i röda korset vilket jag har varit i många år får man 25% rabatt .Så 40.- ordinarie pris blev 30.- Skärpet är också köpt second hand för länge sedan. Strumpbyxorna är köpta nya men för länge sedan de med. Skorna är köpta på Primark i Edinburgh. Jättebillig klädkedja jag brukat handla på när jag varit i storbritannien. Som HM fast billigare. Varierande kvalitet och säkert inte bra arbetsvillkor i tillverkningsländerna. Alltså kanske inget spartips att rekommendera men där är de köpta iallafall för ett par år sedan.

klänning retro ljusblå vita prickar spets närbild
Närbild klänningen

Tror att den är retro 70-tal. Har en i exakt lika modell fast vit med marinblå större prickar som varit en favorit. Den har jag ärvt av mormor men hon är inte så tillförlitlig i sitt åldersbestämmande av gamla plagg så jag gissar själv.

svarta skor ballerina ballerinaskor rosett knut billiga
Närbild skorna.

Klassisk och bra modell som jag tänker att jag kan använda länge. Tror de kostade ca 70.-
klänning retro ljusblå prickar brosch pärlor glitter glas billigt loppis
Brosch

Denna typ av brosch är ganska vanlig på second hand och brukar i småstäder kosta 15-30.- Jag har flera stycken då jag tycker att de är jättefina.
Fluga blå prickar rea piké kavaj barn
Sonens outfit

Fluga i vuxenstorlek köpt på halva reapriset på Kappahl. Sonen har ofta fluga och tycker att det är sött när de är lite större. Dessutom kan han matcha med pappan som har exakt lika fluga och exakt lika kavaj. Kavajen köpt ny till fullpris. Pikébodyn också köpt ny men på rea.

Fluga blå prickar rea ljusblå turkos skjorta
Sambons outfit


kort dopkort hemmapysslat klistermärke snöre träd
Present

Vi gav tillsammans med en annan familj ett äppelträd i present. Kortet dekorerat med snören och klistermärken hade jag alltihopa hemma. Det är bra att ha sparat på mycket saker under åren så att man har lite material att använda när man sen bestämmer sig för att leva ännu billigare...

dagens outfit dop ljusblå klänning vita prickar kavaj fluga retro rea loppis
Livebild

Kläderna på. Jag bar i kyrkan också en kortare jacka med pärlbroderier som jag köpt på Forever21 i Miami. Också en billigare variant av HM. Inget superfynd men känns fortfarande fin och användbar på festligheter trots att den är köpt år 2009 om jag minns rätt. Så på det viset känns den som ett bra köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar