fredag 17 juli 2015

babybyxor byxor t-shirt surf patrol ljusblå grön hemmasytt återbruk barn
Byxor av t-shirt

Jag har en väninna som windsurfar. Hon har nyligen fått barn. För ett tag sedan hittade jag på loppis en barn t-shirt med tryck som jag tyckte skulle passa till henne bebis. Den var dock lite stor i storlek och jag tyckte att den skulle vara snyggare som byxor. Sydde dessa byxor genom att använda ett par andra i stl 62 som mall. Först tänkte jag sätta trycket bak men ångrade mig. Nu har jag dock ångrat mig igen och tänker att de ändå skulle vara snyggare med trycket bak. Men men söta ändå och min väninna är händig så om hon vill kan hon byta ut knytbandet i midjan till resår och då vända byxorna åt vilket håll hon vill.
babybyxor byxor t-shirt surf patrol ljusblå grön hemmasytt återbruk barn
Den ursprungliga tröjan.

babybyxor byxor t-shirt surf patrol ljusblå grön hemmasytt återbruk barn grenkil
Grenkil

Jag ritade en grenkil på fri hand och sydde dit för bättre passform på en liten blöjstjärt.

babybyxor byxor t-shirt surf patrol ljusblå grön hemmasytt återbruk barn
Muddar

Sprättade loss muddarna från ärmar och halsringning och återanvände.

babybyxor byxor t-shirt surf patrol ljusblå grön hemmasytt återbruk barn
På sonen som modell

Byxorna är sydda för att vara långbyxor till en liten bebis. Benmuddarna är dock ganska breda så de kommer kunna användas länge. Kanske dock inte fullt så länge som till 3 år för på sonen blev de mer som cykelbyxor. Kanske modernt i tonårskretsar nu men själv är jag inte så förtjust i den stilen...

I bakgrunden ett linneskåp som jag för många år sedan tapetserat med retro tapet som jag fått av min mamma. Jag köpte skåpet billigt på lokal loppis då det var i ganska dåligt skick men det passade ju perfekt eftersom jag tänkt måla skivan och ben vita samt tapetsera. Lackade också utanpå. Det har hållit jättebra i ca 10 år nu. Tapeten har fransat sig lite i någon kant på dörrarna men i övrigt sitter den jättebra. Nu skulle jag ha valt en mer färggrann tapet men tycker så mycket om denna att jag inte vill tapetsera över den heller. Har funderat på att färglägga mönstret men är inte säker på att jag skulle gilla det bättre så. Total kostnad skåpet borde vara ca 300.- för skåp och färg då tapeterna var gratis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar