söndag 26 juli 2015

dalablommig sjal scarf blommor dalarna dräkt folklore
Dalablommig scarf

Idag var vi bjudna på lunchgrillning hos vänner. Fyra barnfamiljer skulle samsas i regnvädret vilket faktiskt gick fantastiskt bra. Supertrevligt och roligt. Knytkalas så ingen behövde stå för hela kalaset. Tycker dock synd om värdfamiljen som blev lämnade med all disken samt ska städa upp alla leksaker utomhus och i hela huset efter sju barn och åtta vuxnas framfart.

Mammorna stökade väl inte så mycket med leksakerna men gick loss på fotoböckerna. De stod på en tavellist precis så som jag tänkt och planerat att vi ska ha på väggen i sovrummet framöver. Har dock aldrig tid att göra dessa fotoböcker. Hur det nu kan gå till. Jag enbarnsmamma som varit arbetslös flera månader- hon trebarnsmamma som jobbat. Eller kanske fick hon till fotoböckerna när hon var mammaledig vilket jag också hade en plan på men aldrig kom till skott med. Kanske jag får till det till hösten. När jag får ett nytt erbjudande från Icafoto eller Photobox. Till de fotoböcker som jag faktiskt har gjort har jag för det mesta använt till dem. Med jämna mellanrum får jag mail om erbjudanden med upp till 70% rabatt. Nu sist när jag inte nappade fick jag från Icafoto dessutom ett erbjudande om ytterligare 10% rabatt. Hade jag inte jobbat och det varit sommar och jag känt att måla staketet måste vara prio ett så hade jag inte kunnat låta bli att nappa på det erbjudandet.

För att få lite sommarkänsla denna regniga dag tog jag på mig en dalablommig sjal som jag köpt på loppis för länge sedan. Den ser ut att vara en äkta sån sjal som används till leksandsdräkten för barn. Men det kan också vara en bordsduk- har använt sådana runt halsen tidigare har jag fått påpekat av min mormor.

outfit i regn blommiga gummistölvar
Outfit i regn

Bar också klänning,strumpbyxor samt blommiga stövlar köpta för £7 på Primark i London för många år sedan. 


blommiga gummistövlar t-shirt leopard
Gummnistövlar

Bättre bild på gummistövlarna med sonen som modell tidigare i sommar. T-shirten köpt på loppis.

strumpbyxor blommiga gummistövlar
Strumpbyxor

Bättre bild på strumpbyxorna. Med tjockare kalasbyxevariant kan man ha klänning trots väldigt osomrigt väder. Köpta på rea på någon kedja för många år sedan. På barnavdelningen. Vilket får bli dagens spartips. Mycket billigare att köpa strumpbyxor på barnavdelningen. Stl 164 eller stl 170 kan man som normalstor vuxen ha. Jag har stl 36-38 och på mig fungerar det bra förutom på längden. Har fått klippa av fötterna på dessa men jag är också 174 cm lång och måste köpa större stl även på damstrumpbyxor om längden ska räcka till.

klänning halsband träskor kurbits
Klänningen

Bättre bild på klänningen köpt på second hand här i stan för 60.- Bild från igår när vi var till morfar med för tidig födelsedagspresent.
klänning mintgrön spets
Detaljbild klänningen

duns t-shirt jeansshorts jeans fisk ankare båt navy marin
Gårdagens outfit sonen

Sonen ger paket till gammelmorfar iklädd snyggtröja från Duns köpt beganad men i nyskick på tradera samt jeans stl 62 som jag köpt på loppis för att använda som shorts. I år börjar de bli för små men förra året var de perfekta. Så också ett spartips- har du ett spinkigt barn så går urvuxna byxor att använda som shorts.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar