måndag 28 september 2015


retro grön stol randiga strumpor lådhandtag kök
Matlagning.

Tog denna bild häromdagen när sonen hjälpte sambon att laga mat. Använde snygga gröna retrostolen att stå på. Ett fynd för 20.- Strumpor loppis och byxor hemmasydda. Lådhandtagen kommer från Biltema. Vi renoverade köket i modernare stil innan vi flyttade in. Dessa handtag fanns i flerpack till mycket bättre pris än andra vi tittade på. Det lönar sig att leta runt lite och kanske på mer oväntade ställen.

retro grön grönt mössa jacka byxor mumin blommigt ugglor svarta kavat stövlar allväderstövlar asfalt
Gröna retrotyger.

I veckan var sonen så här fint matchad till dagis. Syns kanske att mammas favoritfärg är grön... Allt hemsytt. Byxorna i retro mumintyg har min syster sytt åt honom, jackan har jag själv sytt av en gardin jag köpt på tradera. Mössan köpte svärmor till honom på en marknad men också den är hemsydd- av någon annan. Jag har fått samma tyg som stuv från min syster och sytt kalsonger till sonen. Stövlarna är allväderstövlar från Kavat för 40.- på Emaus.

Idag ska vi på en utflykt där jag kanske får tag på fler fina gamla tyger. Svärfar ringde. Han kände någon som hade ett gammalt tyglager i garaget. Det kan ju vara gardintyger från 90-talet men jag hoppas ju att det är en guldgruva av retrotyger från 70-talet. Spännande ska det bli. Och förhoppningsvis billigt om jag hittar något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar