onsdag 30 september 2015






Röda Korset rea 75% billigt second hand loppis fynd
Rea på Röda Korset.

På slutet har jag inte varit på loppis lika ofta som innan mitt loppislöfte jag hade under sommaren. Idag blev det dock en tur och det råkade vara rea på Röda Korset. De har det ganska ofta där vi bor. Ännu roligare att handla då och jag kände att hjärtat klappade lite fortare när jag såg de välbekanta skyltarna i fönstret haha.
Loppisfynd bonad välkommen handdukar retro rosa röd barnkläder skor retro ekorre
Dagens fynd.

Hemmasydda handdukar i fina färger. Lite trasiga i kanterna. Endera lagar jag dem eller använder tyget till att sy något fint. Vill ju ha en jacka i de här färgerna om jag hittar tillräckligt att samma mönster- detta räcker dock inte till det. Skor och kläder ska bli presenter till en väninnas son. Ekorren tjatade jag på sonen att ta från gratislådan. Han var nöjd med att bara sitta och leta och välja bland leksakerna medan jag tittade runt i butiken och plockade tillbaka alla leksaker när vi skulle gå utan att välja något. Mamman tyckte dock att ekorren var för söt för att lämna... Bonaden är egentligen inte min stil. Men jag har flera stycken som jag har broderat vidare på med fler lite skarpare färger som gjort dem jättefina.  Planen är att sätta upp dem på trappen bredvid ytterdörren som en massiv välkomsthälsning. Jag blev helt såld när jag såg en vän som satt en sån här utomhus bredvid dörren. Så himla snyggt. Ska lägga ut bilder på de färdigbroderade välkomstbonaderna så får ni se vad jag menar.

Bonad välkommen broderad broderi korsstygn retro frans
Närbild bonad.

Dessutom är det ett väldigt billigt alternativ om man tycker om att brodera. Att köpa färdiga osydda broderiset är dyrt både nya och faktiskt på loppis. Jag antar att tanterna som jobbar i butikerna är medvetna om vad nya handarbeteset  kostar att köpa och därför prissätter dessa högre än annat. Men bonader och broderade dukar brukar däremot vara relativt billigt. Och idag blev det ju extremt billigt. 19.- för ALLT på bilden ovanför.
Pärm retro turkos tyg gröna tiger ränder
Närbild pärm.

Förra veckan var jag och sonen också på loppis- då Emaus. Sambon har pratat om att börja sortera våra räkningar i pärmar. Vi har några hemma men hittade denna jättesnygga för 5.- som jag inte kunde låta bli.
Loppisfynd loppis kalsonger polarn och pyret retro galgar plast linne klänning
Övriga fynd förra veckan.

Linnet/klänningen har jag tittat på tidigare till sonen men det är för litet. När det fanns kvar nu fick det dock följa med hem iallafall. Det och galgarna ska bli presenter. Kalsongerna från Polarn och pyret i nyskick kostade bara 5.- och får fylla ut förrådet av hemmasydda kalsonger till sonen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar