torsdag 29 oktober 2015



skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys
Skogsutflykt med familjen.

Förra veckan efter att jag kom hem från Budapest åkte vi på en liten utflykt till skogen.

Sambon tycker om att fiska så han tog oss med till en skogstjärn där han fiskat innan. Vi fick en superfin och mysig dag i solen. Ingen fisk då mest fokus låg på att elda och grilla men jag tror att vi alla var nöjda med dagen ändå. Jag var det verkligen. Det är fler såna här dagar jag vill ha tid för. Vara tillsammans. Det behöver inte kosta något. Här kostade det bensinpengar samt vad sambon nu har betalat till fiskevårdsföreningen för att få fiska i sjön. 

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys gräs
Jag är inte så ofta med ut i naturen. Men det är så skönt och fridfullt när jag väl är det.
Outfit skogsutflykt.

Kängor köpta second hand. Kirunakängan riktigt rejäla med högt skaft. Mest köpta för att de är snygga dock men passar ju perfekt för såna här utflykter i naturen också. Har flera liknande kängor som jag alla köpt på Emaus. Förut kostade de 60.- men har höjts till först 80.- sedan 100.- och nu sist betalade jag 150.- för dessa tror jag. En tiondel av priset för liknande nya dock så ändå ett fynd tycker jag.

Byxor köpta på Röda korset för 30.- Jackan är min farmors gamla som jag dekorerat med överblivet tyg från när jag klädde om vår soffa. Har lagt ut bild på soffan tidigare. Ska lägga in bild på hela jackan framöver. Supernöjd med den.

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys tall
Framme på andra sidan sjön där det fanns vindskydd och grill.

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys grill

Kvarglömda saker i vindskyddet som ett vackert stilleben.

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys grill
Göra upp eld är spännande och roligt. Eld är fascinerande tycker jag även i vuxen ålder

vindskydd grill eld sol grilla kol ved skog grön skaloverall
Skaloverall från Polarn och Pyret.

Sonen hade på sig en skaloverall som vi köpt begagnad av en bekant för 400.- Nypris 1199.- på deras hemsida nu. Finns dock inte i lika fin färg. Helt suveränt bra har den iallafall varit. Vi kommer köpa en större när han vuxit ur denna. Han har skalbyxor och jacka också men vi använder helt klart denna mer. Ett populärt och bra märke så jag räknar med att kunna sälja vidare den när han vuxit ur den. Frågan är hur mycket jag kan få för den dock för den är välanvänd och börjar bli lite sliten på ytan på tyget.

skaloverall sliten grön tyg sömmar skog sol
Närbild på overallens tyg vid sömmarna.
skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys grill eld ved

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys vindskydd eld grill

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys vindskydd kläder retro
Bättre bild på jackan.

Det var så soligt och varmt att vi fick ta av oss flera lager. Jag hade också fleecetröja från fjällräven köpt på röda korset för 30.- i snyggaste gröna färgen. Jag vet nu att fleece inte är bra för miljön. Att det kommer ut små små plastpartiklar varje gång man tvättar fleece som inte fastnar i reningsverken utan går ut i havet. Det visste jag dock inte tidigare när jag köpte massa fleecekläder både till mig själv och till sonen. Tråkigt. Får försöka vädra så ofta som möjligt istället för att tvätta. Hitta andra alternativ till framtida inköp. Ull är ju ett bra naturmaterial. Men fårens behandling i ullindustrin känner jag mig inte heller bekväm med så det blir lite svårt...

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys vide kvist barnhand fingrar
Mycket spännande att titta på i naturen.

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys kängor retro höga hyskor
Fler bilder på skorna.

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys kängor retro höga hyskor


skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys kängor retro höga hyskor fågelholk mamma son

vindskydd grill eld sol veganska biffar grilla kol ved skog
Vi grillade veganska biffar vi hade med oss.
vindskydd grill eld sol skog sjö tjärn mys natur kaffe
Supermysigt i solen.

vindskydd grill eld sol veganska biffar ketchup senap vattenflaska barn hamburgare
Lortiga biffar.

De här biffarna är sonens favoritmat förutom makaroner och pannkaka osv. Han var dock VÄLDIGT skeptisk när de var grillade och lite mörka. Sa att de var lortiga. Men tillslut dög de. Vi hade med bröd och tillbehör och åt dem som hamburgare. Så enkelt men mysigt och gott.

skog sol dalarna tjärn skogstjärn sjö träd myr vass natur mys kängor retro höga hyskor bärstol björk björkar tall
Hoppas på många fler lika fina dagar tillsammans med min fina familj snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar