torsdag 1 oktober 2015

Tyg 80-tal 90-tal retro jersey trikå print tryck
Tyger 90-tal.

Här är bilderna från när vi åkte till tyglagret jag skrev om tidigare. Jag hade rätt när jag gissade 90-tal men det var inte gardintyger utan mest stickade barntyger. Inte superbilligt heller 30.- resp 50.- per meter. Hade det varit superbilligt hade jag kunnat köpa på mig massa enfärgat bara för att. Nu blev det ett litet nödköp för att det inte skulle kännas för pinsamt. Det var dock en trevlig utflykt iallafall och spännande att få se tygerna- det HADE ju kunnat vara värsta guldgruvan.

muddväv tyg gult petrol rosa knappar klädda
Muddväv.

Köpte lite muddväv för sammanlagt 40.- och fick några knappar att klä med på köpet. Tycker klädda knappar är jättefint men måste komma på hur dessa fungerar... 
glass strössel biltema sked plast mjukglass
Glass på biltema.

Vi passade på att göra lite andra ärenden. Åt också glass i biltemas café. Ett spartips. Mjukglass 10.- eller 15.- med strössel. Mycket billigare än i vanliga glasskiosken. Billigare också än Dajmstrut för 21.- som vi vanligtvis köper. Ännu billigare blir det om man väljer kaffe med bulle för 5.- eller en korv med bröd för 5.- om man är köttätare.


gula jeans college converse täckväst trottoar bil fågel
Dagens outfit sonen.

Sonen hade på sig college tröja med tiger print 5.- second hand, täckväst Primark £5 och converse second hand. De gula jeansen är dock köpta nya. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar