måndag 30 november 2015


Gratis kasse stuvbitar och somrigt linne.



Stuvhög med linne.

Igår på syträffen fick jag en påse med stuvbitar av min syster. Jag har ju fått massor innan också så jag ska väl inte fortsätta att visa upp varje gång. Denna gång låg det dock ett helt färdigt linne i. Några av sömmarna var fula på insidan sa hon.  Det är ju på insidan och spelar mig absolut ingen roll. Jag tror nog jag kommer glida runt och känna mig sommarfin i detta nästa gång det blir tillräckligt soligt och varmt.

Massa annat användbart var det också såklart. Snöstjärnorna nedan kanske jag kan kombinera ihop med något tyg jag fått innan och göra en mössa till sonen. Så att det för stora fleecefodret till en mössa som jag sydde igår kommer till användning.

Eller så blir det en lapptäcksmössa av bitarna av merinoull på bilden längst ner. Tusen idéer- behöver bara tiden att genomföra dem samt platsen att förvara alla tyger på så länge...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar