måndag 30 november 2015


Hembakad sockerkaka- kaos med mjöl och översvämning men fint och gott ändå.


Sockerkaka på retro tallriken Karnrval från Rörstrand.

I lördags behövde jag klippa ut lite tyg för att sy igår på syträffen. Mutade sonen med tecknat under tiden. Kompenserade sen med sockerkaksbak.

Så enkel men uppskattad aktivitet och himla gott att äta sen. Ganska mycket mjöl överallt och smet överallt men fick ju "hjälp" att städa ihop också. Än så länge så är det en uppskattad aktivitet att "diska" och "städa" också. Det gäller bara att ha gott om tid. Och sen gäller det att hålla sig hemma dagen efter. När jag kom hem från syträffen var hela sockerkakan nämligen slut.

Jag råkade ha i en tesked för mycket bakpulver så det blev lite kaos i ugnen också men som en sann tv-kock hade jag förberett med en bild på en fin sockerkaka från ett annat tillfälle haha.








Hemmagjord tårtbotten. Godare och kanske billigare.

Tidigare sockerkaksbak i mumintrollform.

Sonen hade mumintrollen som favorit tecknat förut. Jag köpte då en sockerkaksform i en köp och sälj grupp på facebook. Den ligger på en retro tallrik köpt på loppis- som nästan alla våra tallrikar. Den är märkt Egersund Norway.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar