söndag 29 november 2015

Hemmasydda kalsonger med val och fiskar av återbrukad tröja.


Val och fiskmotiv.

Jag gjorde nyss ett inlägg där jag visade vad jag sytt halvfärdigt på dagens syträff i Bäsna. Jag är med i en sygrupp på facebook som träffas och syr tillsammans en söndag i månaden. Jag kan inte vara med så ofta eftersom jag jobbar skift. Idag var jag dock med och hann bland annat med att sy dessa kalsonger till sonen. De är sydda av en återbrukad barn t-shirt.

Sonen fick den av svägerskan som köpt den på en barnloppis. Dock var det fläckar ovanför valen. Jag har förståss inget emot att sonen har begagnade kläder då jag nästan bara köper begagnat till honom själv. Jag vill dock att han ska vara hel och ren.  Kom dock på hur jag skulle kunna behålla så mycket som möjligt av motivet som både jag och sonen gillar genom att återbruka tröjan till kalsonger. Nu ska sömmarna bara klippas rent på insidan så ska sonen få prova.

Den ursprungliga tröjan.
Fläckar.


Fram.

Bak.

Snyggast från sidan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar