söndag 29 november 2015


Massa halvfärdiga trosor till julklappar och kalsonger till sonen efter syträff idag.


Dagens skörd.

Halvfärdiga och nästan helt färdiga julklappstrosor och kalsonger till sonen. Samt fleecefoder till en mössa som också var tänkt till julklapp. Till en ettåring. Chansade lite när jag ritade mönstret och chansade fel. Den passade mig och sonen så det får bli en mössa till honom med lämpligt yttertyg från stuvlådan. Göra om och göra rätt till bebiskusinen vid senare tillfälle.


Färdiga kalsonger vespor.

Utom renklippning av trådar etc så blev dessa helt färdiga. Resåren är återbruk från kalsonger jag köpt på Röda korset. Tyget är en riktigt stor stuv som jag fått av min syster.

Färdiga kalsonger valar.

Samma här- efter lite renklippning har sonen ett par kalsonger med val och fiskar på. Återbrukad tröja. Ny resår.




Foder till mössa.

Jättebra modell som går ner över öronen samt väldigt lättsydd. Dessutom perfekt att använda stuvbitar till då den är sydd av fem delar. Nederdelen går ju också att dela upp i exempelvis tre delar så funkar ännu mindre stuvar. Så denna blir det helt klart fler av framöver. 

Sonen fotar mössan på mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar