söndag 29 november 2015

Pizzamys på lördagkvällen med hämtpizza -inte så sparsamt men med ett par spartips ändå.


Pizzamys.

Ok jag har ambitioner och kanske låter jätteduktig men så här såg det ut igår kväll. Middag med hämtpizza och strips från Max till sonen. Med ost dessutom trots allt tjat om Cowspirecy filmen och att bli vegan. Lättare att tänka och tycka än att verkligen göra.

Hämtpizza som vi dessutom köpte och hämtade med bil på andra sidan stan eftersom de har godast pizza där. Fel på alla sätt. Men väldigt gott... Och nästa gång får vi en gratis pizza för vi har kommit upp i fullt stämpelkort. Bra fast dåligt... Perfekt med gratis men tragiskt att vi ätit så mycket hämtmat både för pengarna och hälsan... Inte för att jag är den nyttigaste annars heller med min förtjusthet i chips och fikabröd.

Ett till spartips när man beställer pizza är hur man formulerar den om man vill ändra något på en pizza. Jag som är vegetarian brukar inte ta den klassiska Vegetariana pizzan utan välja någon av de andra som låter god och bara byta ut det köttiga. Min favorit nu är den på bilden. En Apollo som jag beställer "med pommes frittes istället för fläskfilé". Det kan låta fånigt men det spelar faktiskt roll hur man säger det. Om man säger "utan fläskfilé med extra pommes" så riskerar man att få betala 5.- eller 10.- för just EXTRA pommes frittes. Jag har en gång faktiskt fått betala extra bara för att jag ville ha en pizza utan kött! Alltså jag la inte till något utan bara ville ta bort- det var tydligen så jobbigt att det skulle kosta extra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar