torsdag 31 mars 2016



Vårjacka av återbrukade jeans och retro påslakan.



Vårjacka av bara återbruk.

Jag har tidigare här visat bilder på sonens vårjacka som jag nyligen sydde färdig. Den är lite stor och får nog bli höstjacka istället. Denna av återbrukade jeans sydde jag förra året. Samtidigt som jag klippte ut den jag sydde i år. Jag tänkte ganska smart att jag skulle sy två stycken i större storlek när jag tragglat mig genom den första och skulle komma ihåg hur man gjorde. Så blev det inte. Denna kom till någon månad efter den första och nummer tre dröjde det alltså ett år med. Men tanken var ju god...

Jackan är iallafall sydd av återbrukade jeans och ett påslakan som jag tror är retro. Dragkejda och knappar är också återbrukade och loppisfyndade. Den kommer möjligtvis vara lagom nästa år eller året efter. Jag hoppas att jag och sonen fortfarande godkänner den då. Jag var bara tvungen att göra en efter att ha sett flera liknande i gruppen Retroskaparna på facebook. Länk till gruppen här.
Jackan stängd.

Jackan lite stor på.

Detta var förra året så sonen har ju vuxit lite sen dess. Den är dock kortad i ärmarna för från början kunde nästan jag själv ha den!!


1 kommentar: