onsdag 6 april 2016


Hittade en kjol gjord av lappar.



Kjol av lappar som jag sydde på folkhögskola.

Jag skrev nyss här om att jag idag fortsatte rensa lite i hobbyrummet. Jag hittade bland annat den här kjolen. Jag sydde den för många år sedan när jag gick på folkhögskola. Jag använde gratis tygbitar som fanns på skolan samt skarvade ihop bitar av det guldglittriga tyget som jag fått över när jag sydde en blus/tunika. Som dekoration har jag använt stadkanter med text från tyget med blomman som fickan är sydd av.

Jag tycker fortfarande att den är fin på sitt lite annorlunda sätt. Fickan har gått sönder så jag ska laga den samt sy ihop kjolen under knäpplisten. Sen hoppas jag att den får komma ut och bli använd lite i sommar.

Helbild på kjolen som har "rå" bara sicksackad fåll och linning.

Att ta tillvara stadkanter med text som dekoration.

Kjolen är lite ruff och helt gjord på fri hand men jag gillar den.

Bak.

Närbild för att visa skarvning av det guldglittriga tyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar