torsdag 28 april 2016


Prisbelönt brosch på väggen i källartrappan.




Brosch på väggen.

Jag hade för mig själv döpt det här inlägget till "nya saker i källartrappan". De är ju inte så nya längre. Nyast är ju det turkosa älghuvudet som jag visade här när sambon och svärfar satte upp.

Dessa bilder visar dock i lite halvtaskigt ljus när vi innan dess satte upp en av mina broscher för att få mer symmeteri. Den sydde och broderade jag med pärlor under min tid på smyckekonstutbildningen på HDK. Den hörde dock inte till utbildningen utan var mitt bidrag till en tävling som Bohusslöjd hade i samband med sitt 100 års jubileum. Jag vann andra pris och broschen var med på en utställning och i boken Bohusslöjd 100 år av hjärtans lust. 

Det finns inte så mycket när man googlar på varken utställningen eller boken men länk till en artikel om utställningen finns här. Jag såg den inte själv. En vän till mig fotade och skickade bilder. Utställningen pågick när jag hade fått min MS- diagnos och tagit studieuppehåll. Jag är inte säker men jag befann mig nog i Sydamerika den hösten. Jag ska vid tillfälle leta fram boken och kanske gamla bilder på broschen med min systerdotter som modell och visa här på bloggen.

Fler bilder på broschen på väggen nedan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar