fredag 29 april 2016


Pyssla ihop listor till kuratorn.



Lista vidmakthållande.

Jag har avslutat min tid med kuratorbesök för ett tag sedan. Jag fick dock till uppgift att göra två listor som ska hjälpa mig att inte "falla dit " igen. En lista under rubriken "Vidmakthållande" och en lista under rubriken "Återfallsprevention". 

Tanken är väl att man ska titta på den för vidmakthållande regelbundet och se till att följa det man har punktat ner. Jag fick tänka ut saker som jag gör nu som jag mår bra av. En del är saker som jag har börjat med nu under vägledning av kuratorn. Annat är sånt som jag även har gjort innan. Men positiva saker som gör att jag fortsätter att må bra.

Listan för återfallsprevention ska man plocka fram om man börjar känna att man håller på att börja må dåligt igen. Det kan såklart vara jättesvårt speciellt som jag inte vet varför jag blev deprimerad den här gången, men vi pratade om vilka symptom som kunde vara tecken på att det är på väg åt fel håll. Den listan har jag dock inte klistrat färdigt än. Det är kanske tur att jag ska ha ett "booster"besök hos kuratorn framöver för då blir jag ju "tvungen" att göra färdigt den.

Jag håller punkterna på vidmakthållande-listan ganska bra. Göra en sak i taget samt hålla ordning går väl si och så- det är inte min starka sida men det känns som om jag är på väg åt rätt håll med min utrensning och försök att sälja av saker.

Listorna var iallafall ett roligt pyssel. Uppgiften var att göra "fina" listor i datorn. Jag hann dock inte fixa ordning dem i photoshop i tid för att sambon skulle kunna skriva ut dem. Han fick skriva ut lösa element istället som jag klippte och klistrade med hemma sen. Lite mera jag faktiskt och kuratorn sa att det var de finaste listor han hade sett! Jag gillar sånt- att vara bäst är alltid roligt. Även om det kanske inte är så smickrande att vara bäst just på ett kuratorbesök hehe...

Allt material utom utskrifterna hade jag hemma. Fler bilder på pysslandet och närbild på punkterna på listan nedan.

Jag plockade fram hela artilleriet av pennor och pysselpapper. 

Resultatet blev inte alls som jag tänkt mig men superbra och nästan bättre ändå.

Färdig lista med punkter för mig att följa dagligen.

Här syns lite av den text som ska finnas på listan för återfallsprevention också.

Helt individuellt vilka punkter som passar men dessa känns bra för mig.

En dekorationsbård av bilder på sånt som är viktigt för mig och gör mig glad.

Den andra listan som behöver bli färdigklistrad.

Jag har inte känt av något återfall efter mitt sista besök men däremot en stor stress som jag fått mota i grind.

Sonen är såklart min prins och bredvid honom står vi föräldrar hand i hand (kanske inte på en strand på Kuba men ändå...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar