fredag 29 april 2016


Det går lika bra med begagnade mjukisdjur.



Min brors gamla rosa kanin sover middag på Mumin.

När jag tittade in i sonens rum häromdagen såg det så gulligt ut att jag var tvungen att fota. Den lilla rosa kaninen som min bror hade när vi var små såg ut att ligga och sova middag på Mumintrollet som min syster sytt till sonen.

Jag passade på att fota lite andra mjukisdjur och dockor som sonen ärvt av mig i högen under hans loftsäng. Han leker inte så mycket med mjuka leksaker alls men när han gör det så går det bra med ärvda eller loppisfyndade saker. Favoriterna bland mjukisdjur är dock Nalle Puh figurerna som jag har kvar sedan jag jobbade på Mc Donalds och själv samlade på dem.

Så himla söt sovande rosa kanin som egentligen ska sitta ihop med en gul liknande som brukar användas som Lille skutt.

En beige luddig hund från när jag var liten skymtar under rödluvan.

Min gamla Rödluvan som sett sina bästa dagar har en dragkedja bak för att kunna agera pyjamasförvaring.

Kåldockan som jag vann på lotteri på en marknad.

Lite scary ögon och klänning som är ett retro linne jag köpte till sonen i lite för liten storlek.

Denna jordgubbsdockekompis köpte jag på loppis till sonen när han var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar