torsdag 28 april 2016



Sy byxor av tröjor och skändad tapetserad tv-bänk.


Sonens randiga tights och massa tröjor tänkta till återbruk.

Denna bildserie tog jag när jag plockat fram lite plagg för återbruk. Jag tänkte med sonens randiga tights som mall klippa ut fler byxor av diverse tröjor och av en sovpåse som jag sydde till honom när han var bebis av sambons t-shirt. Det har dock inte kommit längre än så här. Det blev aldrig något tillklippt. Så många projekt och planer blir aldrig av för att det kommer annat mellan. Den här högen ligger nu i mitt hobbyrum på vänt.

Här låg högen dock på tv-bänken som jag också vill visa. Den tapetserade jag för länge sedan med retro tapeter jag fick av min mamma. Jag har tapetserat ett linneskåp i samma tapet. Matchar fint. Nu ångrar jag mig dock lite med tv-bänken. Den var nämligen knallgul under och det är ju min nya favoritfärg. Hade jag köpt tv-bänken nu hade jag sparat den så. Gillar dock fortfarande det här mönstret också även om det är lite för beige...

Se bilder på tv-bänken nedan.

Högen på den skändade tv-bänken.

Tapeten är jättefin i mönstret och jag har funderat på att färglägga den.

Kan dock vara bra med något neutralt i vårt hem- ser dock nu att några bruna fläckar letat sig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar