torsdag 28 april 2016


Organisera med återbrukade pärmar och register.




Organisera papper i återbrukade pärmar med återbrukade register.

Detta inlägg har också legat på vänt länge. När vi köpte metallskåpet av min mamma satte sambon fast den extra hylla vi fick med. Sen organiserade vi alla våra papper i pärmar och placerade i skåpet. De har tidigare legat i en förvaringslåda som de för länge sedan vuxit ur och över kanten och tagit upp hela det skåp där de förvarades. Det kändes jätteskönt att få lite ordning även om jag är för slö för att håla och sätta fast alla nya papper jag får hem. Sambon är mycket bättre på det.

Vi återanvände iallafall pärmar och register som jag fått varje år som jag sommarjobbat på pappersbruket där jag sedan fick fast jobb. Jag har sparat pärmarna och äntligen kom de till användning. Också några snygga pärmar köpta på loppis fick äntligen ett användningsområde.

Inuti skåpet.

De vita pärmarna från jobbet skulle jag kunna göra snygga uppmärkta baksidor av tapet eller blommigt tyg kanske. De har plastfickor på ryggen så det skulle gå att bara sticka ner något. Får se när det blir av bara...

Alla papper under sorteringen.

Skåpet har precis fått en "ny" hylla på perfekt pärmavstånd.

Loppisfyndad pärm.

En till loppisfyndad pärm som nog egentligen är ett fotoalbum.

De tomma hyllorna i skåpet där alla papper tidigare låg i en enda röra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar