fredag 6 maj 2016



Sommarväder och omplantering av rotselleribebisar.



Det växer bra i miniväxthuset.

Som ni kanske märkt gick det inte så smidigt att flytta över bloggen till Nouw. Inte på grund av dem skulle jag tro utan gamla nåt gammalt som ligger kvar från när vi försökte fixa så att jag kunde ha reklam på bloggen via blogger. Nån länk som spökar så att jag bara för upp två testinlägg på Nouw istället för alla mina gamla inlägg. Jag har kontakt med två olika support så kanske löser det sig snart. Så länge kan jag inte låta bli att göra ett till inlägg här.

Jag har samlat på mig många bilder redan till kommande inlägg. Jag blir alldeles förvirrad när jag tittar i min fotomapp så här kommer massa bilder på våra små rotselleriplantor. Både från gårdagens plantering och den vi gjorde tidigare. Jag kan konstatera att de växer MYCKET bättre i det lilla "växthus" vi investerade i. Nästa år blir det någon till sån plastlåda med tätt lock att låta våra bebisplantor leva i. Gärna högre så att de kan växa längre där i.

Igår var en sån fin dag med soligt väder och massa trädgårdspyssel med hela familjen. Så som jag tänker att hela vår sommar ska bli. Se fler bilder nedan och längst ner bilder på tidigare omplantering.
Frukost med strålande sol genom fönstret det är så livet ska vara.

Sonen önskade blåbärspannkakor till frukost och försöker skära blåbären.

Bebisrotsellerin slår i taket och behöver planteras om- igen.



Vårt hemmagjorda rymdväxthus fungerar inte lika bra...

Sonen ville hellre läsa bok om träd och blommor än vara med och plantera om.

Denna gång var vi smarta och sullade med jorden utomhus.



Nyfikenheten tog över och sonen ville vara med iallafall.

Han lekte minörspindel också och såg ut som om han ville plantera sig själv.

Vi startade projektet byta ut de lössittande brädorna på trappan på baksidan.

Den ska också målas vid senare tillfälle.

"Nej jag är inte lortig."
Fina bilder på småplantorna sedan innan.










Förra omplanteringen vi gjorde.

Då stod vi vid diskbänken men det kändes mycket smidigare att hålla på med jorden utomhus. Blomkrukorna har vi gjort själva av avklippta mjölkförpackningar då vi inte sparat tillräckligt med små plastkrukor från tidigare år. Inte så snyggt kan tyckas men jag tycker att det ser väldigt hemtrevligt ut i fönstren. Smidigt också då jag inte har blomfat som skulle räcka till så många krukor med hål i botten.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar