måndag 25 maj 2015


Dagens outfit Göteborg med retroblommiga hemsydda jackor.



svart blus transparent rynk spets kamera spegel
Dagens outfit lördag i Göteborg.

Spartips- känn efter vad som verkligen är din egen stil och köp plagg du vet att du trivs i. Jag har ju alltid haft lite udda kläder. Med åldern har jag dock nästan helt slutat växla stil efter modetrender och kan tycka att de kläder jag har är snygga i många år. Denna blus köpte jag i Las Vegas 2008 och tycker fortfarande att den är fin. Fördelen med att köpa utomlands eller på loppis är att kläderna känns mer tidlösa. Om man dessutom köper retro och vintage kläder så behåller de sitt värde om man ändå tröttnar och vill sälja vidare dem. Jag håller på att rensa ur alla kartonger på vinden med plagg jag vuxit ur eller tröttnat påför många år sedan. Finns bra sidor på facebook att sälja på eller såklart tradera.
göteborg spegelbild retro jacka jackor vagn grön blommig rosa byggnader
Mamma-son matchning

Jag har sytt jackor till mig och sonen i likadant tyg. Jag köpte gardiner på tradera att sy en jacka till sonen och använde det som blev över till att sy en matchande jacka till mig själv. Har man inte flera barn och kan syskonmatcha får man mamma-son matcha...

Sonen har mössa med tiger sydd av en bebisbody han vuxit ur, jag har samma jeans 10.- från röda korset som jag visat tidigare, halsduk ärvd av mormor samt tröjan under 5.- på loppis. 

Jacka jackor retro mamma son blommig grön svart dragkedja guld knappar s
Jackor mamma och son.

Bättre bild på jackorna. Inte perfekt sydda och jag kommer sy en längre jacka till mig själv nästa gång om tyget tillåter samt med en annan typ av fickor. Dessa stolpfickor krävde mycket tid och googlande för att få till och jag gillar dem inte då de är små samt får jackan att puta ut över magregionen där inget mer utputande behövs...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar