måndag 29 juni 2015

Billig deo

Idag var vi och handlade. Jag köpte deo och ja ni ser själva priset här ovan. Jag har nyligen kommit underfund med att det ibland är billigare att köpa schampo, deo osv i matvarubutiken än på billighetsaffärerna som tex ÖoB. Jag vet inte om dessa supererbjudanden är något nytt de har börjat med eller om jag bara har missat dem innan. Har köpt både deo och schampo för ner till 10.- per förpackning. Det märket jag ändå brukar köpa. Bara att vänta in och passa på att bunkra när det är just din sort som det är tokerbjudande på.

Och som uppföljning på tidigare inlägg om schampo så ja nu har jag testat att tvätta håret gratis på jobbet. Inte det bästa schampo jag har provat men helt ok och jag kommer fortsätta att använda det hela min sommarjobbstid.

Röda Converse

Sonen valde själv att använda sina röda Converse idag för första gången. Köpta av en bekant på en lokal köp och säljsida för barnkläder för 55.-  En summa som jag definitivt kommer få igen när jag säljer dem när han vuxit ur dem. Vid rätt årstid och på tradera. Så även om sonen hade för många skor redan så känns det som ett bra köp. Några användningar kommer hinnas med och de kommer bli helt gratis.

Dagens outfit skinnjacka

Jag valde också röda skor för att matcha. Dessa är fejkconverse jag tidigare visat men jag köpte ett par röda äkta via en annan lokal köp och säljsida för 100.- förra sommaren. Tröja, linne, skinnjacka och väska är alla från loppis. Jackan minns jag kostade 30.- på Emaus för att det var ett hål på ärmen. Hålet stör mig inte alls men jag brukar påpeka skavanker om jag hittar sådana på plagg på loppis. Får ofta bra rabatt. Kjolen är köpt ny men på rea för nåt år sedan.

Det konstiga halsbandet är spännet på min cykelhjälm. Nyköpt. Har köpt alla hjälmar och bilbarnstolar till sonen nya. Skulle köpa begagnat om det var en vän som haft dem innan. Vill inte chansa med säkerheten om jag inte känner och litar på säljaren.

Vi tog cykeln till affären och biblioteket idag. Sonen vill jättegärna sitta bak i sin cykelsits. Ska försöka passa på att göra några cykelutflykter framöver. Ett enkelt, gratis, miljövänligt och hälsosamt sätt att göra något roligt tillsammans. Win win gånger flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar