tisdag 23 juni 2015


Kitschiga lampor i källartrappen.


coolaste kitsch lampa lysande färgglad retro
Coolaste kitschlampan

En sån här lampa hade min gammelmormor. Jag berättade för mormor att jag önskade mig en sådan och fick en som hon köpt på loppis. Vet inte hur mycket den kostade så jag kan egentligen inte säga att den är billig eller ett spartips. Men när jag visat många av mina andra lampor och denna är både retro och second hand så får den vara med ändå...
coolaste kitsch lampa lysande färgglad retro
Fiberoptiken ändrar färg

Tror iallafall att det heter fiberoptik... Har även sett liknande som spelar melodi. Fast det kanske vore lite overkill.


coolaste kitsch lampa lysande färgglad retro
Närbild

coolaste kitsch lampa lysande rosa näckros retro tapet
Näckros

När jag ändå fuskar och visar finlampor som inte är spartips. Denna söta lilla lampa står liksom lampan ovan i källartrappan där jag har fått tillåtelse att gå all in med kitsch. Köpt väldigt billigt av en gatuförsäljare på en resa för länge sen. Minns inte om det var i Egypten eller Sydamerika..

1 kommentar: