tisdag 23 juni 2015


Retro lampetter och lysande kitschig tavla.


lampett lampa skärmar kitsch retro rosa
Lampett

Vi hittade dessa lampetter på vinden i vårt hus. Först tänkte jag spraymåla dem gula men tycker att de funkar bra som de är. Det fanns inga skärmar till men jag hittade nygamla på loppis. Ganska dyrt dock. 20.- per styck för dessa rosa. Mastigt för så små skärmar tycker jag men superbra blev det.

lampett lampa skärmar kitsch retro rosa
Skärmar med bollfrans

Nästa gång jag hittade småskärmar snålade jag ur och tog de billiga. Minns inte om det var 5.- eller 10.- per styck för dessa. Dock utan rosa bollfransen som jag limmade dit själv med superlim. En minivariant av bollfrans. Köpt på Panduro när de hade superrea på nätet. Köpte många olika färger men bara denna och en röd variant till jul  har kommit till användning än så länge.

lysande tavla lampa blommor kitsch retro guld familjeporträtt
Lysande tavla

Denna tavla med olikfärgade julgransljus upptill köpte jag på loppis för 20.- Lite trasig i själva den guldiga dekoren- en av hörnornamenten fattas men så sjukt snygg ändå. Har satt in en familjebild där det innan satt en ful naturbild. Inte ett kitschigt fint berg eller liknande utan något grådassigt. Nedtill fanns det torkade äkta blommor. Jag bytte ut dessa mot färggladare och mindre smuliga blommor i hårdplast. Har köpt på mig ett stort lager av ljusmanchetter med sådana blommor för mellan 1.- och 5.- per styck. Fantastiskt vackra tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar