tisdag 23 juni 2015


Romantisk taklampa med återbrukade tygblommor.



taklampa lampa lampskärm lampstomme blommor tygblommor vit schabby chic retro hemmagjord
Taklampa

Fortsätter fylla på med lampor. Denna har vi inte längre kvar. Jag hade den i hallen när jag bodde i lägenhet men jag tror att sambon tyckte den var lite tjejig. Romantiskt och fin tycker jag. 

Jag har gjort den själv av tygblommor och två lampskärmsstommar som jag köpt på loppis. Minns inte vad allt kostade men 10-30.- för skärmstommarna och 1-5.- per ljusmanchett brukar det ligga på. Sladd och lamphållare är från en gammal lampa men finns ganska billigt på ex Jula. S

Jag sålde nyligen lampan på en lokal köp och sälj sida på facebook för 150.- har jag för mig. Tjejen skulle ha den på sin inglasade balkong. Låter fint. Kanske får jag göra någon liknande när vi någon gång framöver sparat ihop till vår inglasade veranda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar