måndag 22 juni 2015


kryddväxter basilika krukor grön gul retro trappa jord
Kryddväxter

Idag är jag SÅ trött. Blir så ibland pga min MS, men ett litet litet inlägg ska jag väl orka med...

Sambon hade knytkalas med jobbet och gjorde en tomatsallad med mynta och basilika i. Han föreslog att jag skulle plantera växterna när han tagit det han behövde. Jag har flera gånger tidigare försökt spara såna här kryddväxter inomhus men misslyckats. Får se om det går bättre utomhus i sommar. Om inte annat ser det fint och trevligt ut på trappan ett tag. Retro kruka i plast från loppis och hink i plåt som jag fick av min mormor.

kryddväxter basilika krukor grön gul retro hink turkos tomat pumpa mynta trappa jord
Odling på trappan

Jättefint tycker jag att plantera i fina retro och nya plasthinkar. Kanske inte jättebra när det regnar så mycket som nu eftersom jag inte gjort hål i bottnarna. Får dock inte plats med mer i pallkragarna och det är mer sol på framsidan som jag tror att iallafall tomaterna trivs med. Alla plantor gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar