tisdag 14 juli 2015


outfit bröllop turkos retro klänning glitter spänne pärlhalsband gula strumpbyxor lockigt hår loppis billigt
Outfit bröllop

I helgen var vi på bröllop. Jag bar denna klänning köpt på Emaus för 60.- och tyckte jag var minst lika fint klädd som de andra gästerna. 

örhängen gula plast retro blomma ljusmanchett handgjorda smyckekonst
Örhängen av plastblomma

Örhängena har jag gjort själv av plastblommor från retro ljusmanchetter. Jag bar också pärlhalsband köpt på loppis för  ca 20.- samt silverarmband som fanns kvar i huset när vi köpte det (Vi köpte ett dödsbo av Canserfonden. Det var tyvärr urplockat men några småsaker låg kvar i ett skåp och på vinden. Hade ju varit DRÖMMEN om allt funnits kvar att rota igenom). Ringarna jag bar har jag gjort själv eller bytt till mig av andra elever när jag gick på smyckekonstutbildningen på HDK.

retro vita skor klackskor remmar gula strumpbyxor blommor gräs
Skor med klack

Det såg verkligen mycket finare ut med klackar till klänningen så det fick bli dessa vita snygga trots att jag blev mycket längre än sambon samt egentligen inte alls kan gå i klackar. Gissar att de är 80-talare och jag har köpt dem på röda korset för 5.-
vigselplats skog träd sommar natur blå himmel fint väder
Vigselplatsen

Inlägget handlar ju inte om själva bröllopet men det var så vackert och perfekt att jag måste smyga in några bilder. Vigseln skedde på denna kulle på en udde vid en sjö.


vigselplats skylt brud grusväg väg skog träd sommar natur blå himmel fint väder
Bröllopspromenad

Efter vigseln promenerade de flesta hem till brudens föräldrar där middag och fest hölls.

trädgård buske ros blå himmel rosbuske
Fantastisk fin trädgård där festen hölls.

bröllop dekorationer middag dukat girlanger partytält orange rosa vitt blommor vaser gäster
Partytält

Middagen hölls i ett partytält som var så fint pyntat att jag känner att vi måste stjäla konceptet till sonens födelsedagskalas. Fast tält modell mindre- detta hade inte ens fått plats på vår tomt.
bröllop dekorationer middag dukat häfte vaser glas ljus
Fint dukat med ett litet häfte med rolig info om brudparet och gästerna.
bröllop dekorationer middag dukat väska retro guld kedja handväska
Handväska

Min lilla handväska i guldglittrigt tyg är också köpt på loppis men för så länge sedan att jag inte minns priset.

bröllop dekoration bajamaja brudpar prinsparet bröllopsfoto spets tyll
Dekoration bajamaja

De hade hyrt bajamajor som även de var jättefint dekorerade. Brudparet heter Kalle och Sofia så dessa foton var ju klockrena. Kungliga porträtt på dass är ju klassiskt och på dessa av kronprinsparet hade de photoshopat in sina egna ansikten.
bröllop dekoration bajamaja brudpar prinsparet bröllopsfoto spets tyll
Mer dekoration bajamajor



sugrör dekoration party bröllop flamingo alkohol fest
Fina sugrör som dekoration vid baren


bröllop fest partytält ljusslinga suddig gäster kväll
Party med dans på kvällen

bröllop växthus kväll sommar upplyst växter
Växthus
Detta var så fint. Jag vill ju ha en glasveranda i stil växthus. Blev ännu mer sugen nu efter att ha skrivit hälsningar till brudparet i detta mysiga lilla.

natt sjö kyrka lindesberg träd vatten spegelbild
Lindesberg by night

Bilden är tagen när vi promenerade tillbaka till hotellet på natten. Lyxigt med gångavstånd och lyxigt med hotellvistelse.

tröja ull mintgrön t-shirt hotellrum lockigt hår
Dagen efter.

Tröjan hade jag på bröllopskvällen när det blev kallare. Köpt begagnad av gatuförsäljare i Bolivia. Antagligen sjukt billigt då det är ett fattigt land.
mintgrön svart kurbits t-shirt hemmatryckt screentryckt
T-shirt kurbitstryck

Jättefint väder så ulltröja behövdes inte. Under hade jag denna t-shirt som jag köpt på loppis för ca 20.- och screentryckt med ett kurbitsmönster. Jag gjorde många sådana för att sälja när jag var med på en konstrunda för något år sedan. Inte så många blev sålda så nu använder jag några själv samt har sytt några mössor till sonen, mig själv och vänner. Funderar på att sy trosor av några också om inte passar mig i storlek.

mintgröna skor ballerinaskor kullerstenar
Mintgröna ballerina

Dessa ballerina köpta för 15.- på rea på New yorker hade jag också som reserv på bröllopet när det behövdes nåt bekvämare än klackar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar