torsdag 20 augusti 2015

retro vagn barnvagn 50-tal skog t-shirt 70-tal keps promenad
Tur i skogen.

Tidigare i veckan var jag och sonen hem till min mamma och tog en långpromenad upp i skogen. Jättemysigt och gratis alternativ till att ses på köpcentret, lekland eller liknande. Sonen fick åka i mammas snygga 50-tals vagn vilket han tyckte var jätteroligt. Hans kläder har jag visat tidigare utom kanske kepsen från Polarn och pyret -köpt på tradera tror jag men minns inte summa.

vildhallon hallon skog promenad
Vildhallon.

På vägen fanns massa hallonbuskar. Vildhallon eller kanske kvar från något hus som stått där en gång i tiden... Mitt konstiga barn tycker dock varken om jordgubbar, smultron eller hallon så vi brydde oss inte i att plocka så många.

retro outfit röda converse jeans shorts keps 70-tal t-shirt print
Snygg i sin retro outfit.

retro outfit röda converse jeans shorts keps 70-tal t-shirt print skog
Mormor hjälper till att hålla balansen i snårskogen.

skogskoja stuga skog utflykt sol fint väder
Skogskoja.

Vi besökte för första gången min mammas skogskoja. Supermysig mitt ute i skogen. Hoppas på fler gånger. Kanske under vintern så att vi får elda i kaminen.

skogskoja stuga skog utflykt retro inredning kök 60-tal emalj
Retro kök.

I den lilla kojan finns ett ännu mindre kök. Underskåp och lådor orginal retro och överskåpet platsbyggt av mammas man. Supersött och fint matchat med det emaljerade husgerådet.

skogskoja stuga skog utflykt retro inredning kök lådor handtag
Lådor.

Närbild på de fina lådorna med de fina handtaget. Såna har vi massor som vi räddade från farfars källare när den skulle rensas. Hoppas få ett mera retro kök där de kan passa någon gång framöver när vi känner att vi behöver byta ut vårt.

skogskoja stuga skog utflykt retro inredning radio
Radio.

Min mamma och hennes man har en veteranbil från 1958 och har inrett sitt hus i tidsenlig stil. Lite av det går igen i skogskojan också. Bland annat den söta lilla radion.

skogskoja stuga skog utflykt retro inredning askfat stihl motorsåg lättklätt
Askfat på väggen.

Retro kombinerat med mammas mans favoritmärke på motorsåg passar ju perfekt i en skogskoja.

skogskoja stuga skog utflykt retro inredning trasmattor färgglatt mysigt
Trasmattor.

Supermysigt med trasmattor i olika färg på golvet. Kanske vi ska ha så hemma i vår källare istället för de mer invecklade mattidéer jag har nu. Senaste tanken är en virkad matta av restbitar av trasiga t-shirts och strumpor som jag tänkt göra. Såg en jättefin sån matta av mormorsrutor på nätet. Tidigare tänkte jag sy ihop olika broderade tavlor från loppis till en lapptäcksmatta. Men ett lapptäcke av trasmattor går ju onekligen fortare att fixa och ger samma färgglada hemtrevliga känsla.

retro outfit jeans shorts keps 70-tal t-shirt print utsikt skog koja
Utsikt.

Sonen i dörren till kojan. Så mysigt att vara ute i skogen speciellt i solsken med kaffe och tårtrester från kalaset.

retro vagn barnvagn gul 50-tal skog promenad utflykt
Bättre bild på 50-tals vagnen.

retro outfit röda converse jeans shorts keps 70-tal t-shirt print tittar kor by landet
Kor.

På vägen hem gick vi förbi byns häst och kor som vi studerade. Jag vill själv inte bo på landet men nog är det idylliskt och bra för små barn att få se hur korna ser ut live och inte bara tecknade på mjölkförpackningen. För ett så här litet barn är de dessutom säkert lika intressant som exotiska djur på en djurpark- fast gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar