lördag 19 september 2015

Blus transparent prickig vit vitt pärlhalsband pärlor
Dagens outfit ärvd av mormor.

Idag hälsade vi på min mormor och morfar och jag passade på att använda både halsband och blus som jag fått av min mormor. Inte som present utan för att hon inte tyckte att de passade henne. Jag har en vad jag kallar tantig och flickig stil- jag gillar vad pensionärstanter och småflickor gillar fast i kombination om ni förstår...

Så att få mormors avlagda plagg passar mig perfekt och passar dessutom in i att när man vill leva billigt får man ta emot sånt som andra inte vill ha. Om det är fint vill säga... Kanske kommer jag någon gång så långt att jag inte bryr mig om yta och det ytliga. Det vore ju fantastiskt för plånboken och miljön att bara köpa nytt när det verkligen behövs. När något har gått sönder istället för när något känns omodernt. Jobbar på det. Men än så länge sparar jag godbitarna av vad hon ger mig och skänker vidare det andra.
Blus transparent prickig vit prickar röd galge retro galon plast
Blusen på snygg retrogalge i röd galon.

Blus transparent prickig vit prickar
Närbild transparenta blusen med prickar.


Bad september båt plask sjö sverige sol
Bad i september.

Jag hade ju inte trott att sonen skulle bada idag men det gjorde han. Inte lika vek som mamma han inte.

Iklädd tröja köpt på Primark i skottland för ca 30-40.-

älgbajs stig skog skogen
Älgbajs.

På väg ner till sjön har det hela sommaren på två ställen legat älgbajs. En stor attraktion när man är 3 år.

lingon dåligt fokus röda bär gröna blad skog
Dåligt fokus på lingon.

Min morfar har besviken frågat om vi verkligen inte äter lingon. Han tycker att det är roligt att plocka dem. Idag såg vi massor av dessa vackra bär och det känns så synd att de bara ska förfaras i skogen. Vi äter dock inte lingonsylt- knappt någon sylt alls. Jag kan inteh eller komma på så många andra användningsområden. Något att fundera över till nästa år för det är ju faktiskt gratis mat där ute i skogen.

retro stolsdyna blomma blå turkos
Stolsdyna.

Satt på en av dessa urtjusiga trädgårdsstolsdynor när vi fikade. De har funnits med sen jag var liten och längre. Inte min färg med blått men så snygga och så mycket barndomsnostalgi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar