torsdag 17 september 2015



Ikeas lekland och transparent blus på fikadejt.



blå blommig blus transparent söt retro pärlhansband svart linne
Dagens outfit fika.

Igår använde jag denna söta lilla transparenta blusen när jag skulle träffa en väninna för fika. Minns inte om den kostade 30.- eller 40.- på second hand.

Ikea lekland småland svamp bollhav gran väst röda bollar bär
Ikeas lekland.

För att kunna fika i lugn och ro med min vän som jag inte träffat på länge bestämde vi att ses på Ikea där de har en lekhörna i restaurangen. Min vän blev dock lite försenad och medan vi väntade i entrén tittade jag och sonen på deras lekland Småland. Där får man lämna in sina barn 3-10 år medan man handlar. Sonen har ju nyligen fyllt 3 år så vi har aldrig provat detta innan. Nu ville han dock jättegärna in till bollhav och alla leksaker. Det var dessutom nästan tomt med bara ett till barn därinne så vi provade för första gången. Det gick jättebra. Han tyckte att det var jätteroligt och ville inte alls komma ut igen sen. Så ett tips istället för att åka till dyra lekland. En timmes lek på Ikea helt gratis. Första gången får man dock förbereda sig på att få lite tårar i ögonen när man ser sitt lilla barn gå in där ensam utan mamma så stor och modig.

Vi kommer absolut göra detta fler gånger. Denna gång satt jag utanför fönsterrutan och tittade på hela tiden så att det skulle gå bra. Framöver kommer jag dock passa på att fika till billigt pris i lugn och ro i vuxet sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar