onsdag 16 september 2015

Retro barnskor.

Nu är det läge att börja sälja sonens urvuxna vinterskor och kläder. Jag har på slutet fått många såna annonser i mitt flöde på facebook. Så häromdagen fotade jag och la ut annonser i olika grupper. Än så länge har bara dessa retro Minitramps stövlar blivit sålda. Dem hann han inte ens använda men det gör inte så mycket då jag gick 200.- plus på dem. Köpte dem för 10.- i en lokal köp och sälj grupp och sålde dem på auktion som slutade på 210.- i en retrogrupp. Håller hoppet uppe även för det andra jag har lagt ut. Någon vinst blir det inte på de sakerna men möjligen får vi tillbaka det vi gav för allt. Det vore ju fantastiskt i sig med en säsongs helt gratis användning.

Vissa saker blir dock kvar. Allt kan jag inte slita mig från så jag har en sparkartong med sonens urvuxna favoriter. Mina favoriter alltså. Än så länge är det bara jag som har ett intresse för hur hans kläder ser ut. Jag bävar för när han själv kommer välja sportiga blå varianter...

Tänker att han kanske kanske vill ha några av sina gamla plagg till sina eventuella barn. Jag själv tyckte att det var jätteroligt med de kläder som min mamma sparat sedan jag var bebis. Känns dock onödigt att spara allt utifall det bara kommer bli liggande. Roligare då att fylla på semestersparkontot med pengarna för det som blir sålt.

Speciellt vinterskor och overaller känns det också som om utvecklingen hela tiden går framåt med så de kommer bli ännu mer varma och vattentäta framöver. Det som sparas kommer ju bara användas till fint så som vi gjort med mina gamla skor och ytterplagg. När det varit dags att leka i snön eller vara på dagis har funktion fått gå före utseende. 

Kuomaskor sägs vara de bästa.

Köpta på tradera men har lagt ut dem i en lokal köp och säljgrupp för att slippa lägga på frakten. Får se om någon nappar eller om det blir tradera framöver ändå.


Förra årets vinteroverall.

Mer röd och ceris i verkligheten. Älskar rosa och röd som färgkombination så jag var bara tvungen att köpa denna till sonen trots att den väl var tänkt för flickor. På rea på Ica Maxi.

Retro teddypäls.

Den här köpte jag för 40.- på Emaus. Den är dock så bedårande fantastisk att jag har lagt ut den för 150.- Annars sparar jag den nog får se om sonen möjligtvis får samma smak som mig när han ska klä mina eventuella barnbarn om 30 år eller så...

Viking allväderstövlar.

Dessa blev sålda precis nu medan jag skriver det här. Köpta för 40.- på Emaus. Sålda för 50.- i lokal köp och säljgrupp. Så spartips- köp barnkläder begagnat och sälj vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar