söndag 20 september 2015

tyg stuvar sorterar trappa retro sommar gräsmatta kasse kassar högar
Sortering av tygstuvar.

Denna bild är någon vecka gammal. Jag sitter på trappan och sorterar tygstuvar jag fått av min syster. I helgen ser vardagsrummet lika ut då jag återigen sorterat för att börja med julklappstillverkning till sonens kusiner och några av mina vänners barn.
tyg stuvar jersey leopard ränder prickar tiger blommor rosa svart rött
Tyg till trosor.

Denna hög tänkte jag till mig själv men några av dessa får istället bli småflicketrosor. Det är ju inte så att jag själv behöver fler trots att tygerna är så fina. Bättre att få till massa gratis julklappar.

frost tyg snögubbe elsa tecknat frozen
Frost.

Ok detta sorterades direkt till småflickorna även dagen på trappan... Det räcker inte till ett par trosor helt i detta tyget men det finns många andra att matcha med. Ska sy i samma modell som de längst ner i detta inlägg jag gjorde förut, men lite lägre i midjan. Ska bli så kul att börja pussla ihop fintygerna med varandra till små söta plagg.

tyg stuvar jersey hundar döskallar strössel prickar stjärnor tatueringsrosor
Nya kalsonger till sonen.

Ska det bli framöver. Har fått låna ett nytt mönster av min syster och sonens kalsong-garderob är säkrad för några år framöver med dessa och många andra tyger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar