fredag 25 september 2015

golv parkett modernt trend tarkett happy homes
Golv.

Bläddrade genom Happy Magazine som Happy Homes skickat ut. På en sidan finns den här bilden under spaning 3 starka trender. Låt golvet ta plats står det och jag tittar ner på vårt eget golv i vardagsrummet- se bilden nedan.

Golv parkett furufärg modernt
Golv vardagsrum.

Vi har vad jag tycker väldigt likvärdigt golv som det retroinspirerade Noble från Tarkett som de visar på bilden i tidningen. Fast vårt är äkta retro från när huset byggdes 1958. Så spartips för idag får bli renovera inte- någonsin. Haha. Allt kommer tillbaka. En sån här klassisk variant tycker jag dessutom passar jämt och hela tiden. Jag tycker egentligen att den är för gult furufärgad. Men att slipa ner och göra något åt det känns både dyrt och tidskrävande. Dessutom roligt med original som matchar våra fina dörrar.
Golv parkett stavparkett furu björk
Stavparkett.

I övriga övervåningen har vi sådan här stavparkett. Lite ojämn på sina ställen och vi har fått limma tillbaka några stavar som lossnat. Grannarna har rivit ur sin men jag tycker att den känns speciell och även denna matchar ju dörrarna fint och ger lite mer originalretrokänsla till huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar