torsdag 24 september 2015

retro symaskin grön hugin 70-tal sy sömnad öppen trasig lagad
Symaskinskaos får symbolisera bloggkaos.

Det är konstigt hur man kan känna sig glad och nöjd över att vara tillbaka på ruta ett. Men så känner jag nu. Så skönt och roligt att kunna skriva i bloggen igen. Ville ju kunna använda Adsense för att lägga in annonser på min blogg. Ska vara enkelt men det har det inte varit för mig. Fungerar inte alls trots försök att testa bloggen på olika sidor och skriva i olika program. Och trots support av sambon som förstår sig på sånt här mycket bättre än mig. För support hos Adsense har jag inte lyckats hitta.

Som ni ser finns inga annonser nu heller. Alltså tillbaka på ruta ett. Men efter att ha haft bloggen helt blockerad så att man inte kunde se den alls så känns det ändå som att vi nu har gjort ett framsteg. Vad gäller annonser ska jag försöka samla ork och tålamod till att fortsätta försöka. Som det är nu känns det dock som om jag har varit en dålig och surig sambo och mamma pga detta och det är det absolut inte värt.

På bilden ser ni min nyaste symaskin. Eller min mest nyinköpta. Jag har en nyare som jag fick i 20-års present men den har jag aldrig kommit överens med. Jag har också en från 50-talet som fungerar jättebra och också är grön och fin. Den har jag fått låna av svärmor ända till hennes egen eventuellt går sönder. Vilket så gamla maskiner väl nästan aldrig gör.

Jag behövde dock kunna sy stretchsöm för att kunna sy av alla utsorteratde t-shirts samt stuvarna som jag fått av min syster. Denna har stretchsöm fast en enklare variant som egentligen bara är en smal sicksack. Sömmen fungerar dock. Det gjorde inte maskinen när jag köpte den. Den sydde raksöm men inte sicksack. Vi öppnade den baktill och såg att den inte följde kuggarna som den skulle vid  sidostygnen. Inte så lätt att förstå alls hur allt fungerade för mig och sambon som aldrig tittat inuti en gammal symaskin förut. Men efter att vi smort den fungerar den. Den hoppar fortfarande över något sidostygn i sicksacken men det står jag ut med eftersom den är så himla snygg. Ett riktigt fynd också för 150.- på Emaus.

retro symaskin grön hugin 70-tal sy sömnad handledning instruktionsbok
Lika fin matchande instruktionsbok.

Jag har känt mig lite töntig när jag varit på syträff och alla andra packar upp en eller två moderna maskiner på borden. Men samtidigt har jag känt mig cool eftersom denna är så snygg och annorlunda.

retro symaskin hugin 70-tal sy sömnad gul väsa blommig brunt handtag
Väska med blommor.

Det hör också en snygg väska till maskinen med superfint mönster inuti.

retro symaskin hugin 70-tal sy sömnad gul väsa brunt handtag
Gul väska till symaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar