söndag 20 september 2015

Ica maxi soppmaskin rea spara behållare
Soppmaskin.

Idag tittade sambon genom reklamen från Ica Maxi och sa " Nu vet jag varför vi har så mycket pengar över. Vi har ingen sån här och ingen sån här". Han bläddrade han fram massa saker i reklamen som vi inte har. Det fanns en fritös för 499.- istället för 699.-, en köttkvarn för 899.- istället för 1399.-, en skärmaskin för 399.- istället 499.-, kaffemaskiner för flera tusen och mycket mycket mer som vi inte har. Och som vi inte känner att vi behöver. Soppmaskinen på bilden kändes dock som pricken över i. Vi kunde verkligen inte komma på på vilket sätt som detta skulle vara enklare eller bättre än att koka soppa i en kastrull. Det stod ju inte heller hur den fungerar men även om den mixar och kokar med ett enda knapptryck så känns det ändå som en väldigt onödig sak. Speciellt som den också skulle ta extra plats i skåpet. Jag förstår inte hur alla dessa ting skulle få plats i vårt lilla kök. Så än en gång- det bästa spartipset är inte att köpa på rea utan att INTE köpa alls.

Dock fanns det en råsaftcentrifug på rea också. En sån skulle jag vilja ha. Fast jag tänker att den flugan snart är över så då kan man få sig en gratis eller billigt som någon tröttnat på. För någon prio är det inte på att skaffa en sån precis nu då jag tänker att även vi skulle använda den flitigt i några veckor och sedan tröttna på nyhetens behag. Hur nyttigt det än är med färskpressad juice av diverse grönsaker skulle det nog sluta med att den användes till vanlig apelsinjuice. Och den kan vi ju pressa på min gula fina retro manuella variant i plast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar