tisdag 29 december 2015


Retro julgransfot märkt Perstorp och julstrumpa sydd av retro tyg.


Julgransfot från Perstorp.

Glömde visa den fina julgransfoten när jag visade julgranen. Jag köpt den billigt på loppis.Tyvärr håller märkningen på att helt gå sönder. Men Perstorp något. Riktigt snygg i modellen även om den har ganska svårt att hålla vår plastgran. Vi har fått sätta dit små bitar av vår parkett  som stöd. Men det är det värt för att ha den fina foten istället för den mer vanliga som vi också har.
Snygga gröna julgransfoten märkt Perstorp.

Julstrumpa av retro tyger.

Denna julstrumpa sydde min syster till sonen när han var liten. Första julen kanske. Av retro tyger. Kanske dukar.

I bakgrunden skymtar ett dockskåp jag köpte till sonen på Ta till vara för 10.- eller 20.- Lite halvtrasigt som jag tänkte renovera i snygg retrostil. Det får dock vänta tills han leker med det riktigt istället för att ha det till garage eller dinosaurieförvaring. Kanske blir ett roligt projekt till mamman själv annars. Eller spraymåla det enfärgat och hänga det på väggen som hylla. Det har jag sett någon som gjort och det var jättesnyggt.

Man ser också den blåa kaninen med hjul som jag hade som liten. Jättefin. Sonen använder den dock bara när andra barn är på besök så att de har något att slåss om.

Man ser också en snygg galge med pojkansikte som jag köpte ganska dyrt i gruppen Dygnsauktion på facebook. Jag brukar annars bara fynda saker billigt på lokala loppisar. Denna var dock så snygg och lik sonen att jag gjorde ett undantag. Det är absolut nackdelen med att sälja i olika retrogrupper på facebook. Att man ser så mycket fint som man också vill köpa. Jag har inte haft tid eller ork att sälja så mycket senaste halvåret men ska göra ett försök att ta itu med det igen till våren. Vi har SÅ mycket saker som bara tar plats. Rättelse JAG har så mycket saker som tar plats. Hoppas kunna hålla mig ifrån att köpa nytt samtidigt bara.
Närbild julstrumpan i retro tyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar