lördag 27 februari 2016


Byxorna av återbrukade t-shirts har blivit coola favoriter.



Gula byxorna används och sitter finfint.

Idag hade sonen på sig de gula byxorna jag skrev om här. De är sydda av en återbrukad t-shirt och jag hade problem med att det blev hål vid grensömmen när han använde dem. Jag sydde om sömmen med en jerseynål och resultatet blev lite bättre men något litet hål finns ändå. Dock pyttelitet så de får fungera och användas då jag tycker att de sitter jättebra och blev så snygga med fickorna. Kommer absolut sy fler såna här byxor till sonen. Vanliga tights som jag satt linning/mudd upptill på så att det blir lite mer häng samt i en egentligen alldeles för stor storlek.

Jag antar att de små hål som ändå blev vid grensömmen beror på att tyget i t-shirten var lite tunnslitet. Jag fick dock ett bra tips i en av sygrupperna att vika ner sömsmånen åt ena sidan och sy en stickning för att minska belastningen från själva grensömmen. Det ska jag absolut testa nästa gång jag syr i något välanvänt plagg som jag vill återbruka.

Jag tycker byxorna sitter bra och är coola med fickorna.

Sonens scarf har jag också sytt av en återbrukad t-shirt och visade tidigare här tillsammans med fler.

Häromdagen hade sonen omedvetet stylat sina byxor med älgar på som knickers.

Jag tyckte att älgbyxorna som jag visade tidigare bland annat här passade lika bra som knickers. Kanske får det bli det till sommaren av t-hirtar som är för korta att bli långbyxor.

Jag bad sonen vända sig så att jag kunde fota bakifrån också- han tog det bokstavligt haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar